ציות ואיסור הלבנת הון
בידי המפקח על הבנקים נתונים "הפיקוח הכללי והביקורת" על כל תאגיד מפוקח (ובכלל זה תאגיד בנקאי), ולשם כך נתונה לו הסמכות לדרוש כל ידיעה או מסמך הנוגעים לעסקי התאגיד המפוקח והתאגידים שבשליטתו – מהתאגיד עצמו, מדירקטור, מעובד או מרואה חשבון של התאגיד המפוקח. סמכות זו נועדה לאפשר איתור של ליקויים בהתנהלותו, והיא מופעלת בעיקר באמצעות:
- מעקב שוטף אחר התאגידים המפוקחים.
- בדיקות, סקירות וביקורות בתאגידים המפוקחים.
אם המפקח על הבנקים סבור כי קיים ליקוי בפעילות התאגיד המפוקח – הוא עשוי לדרוש, בהתאם לשיקול דעתו המקצועי, שהתאגיד המפוקח יתקן את הליקוי באופן שעליו יורה, ולעקוב אחר הביצוע.
חקיקה3
מדיניות1
הוראות ניהול בנקאי תקין2
הוראות הדיווח לציבור0
הוראות הדיווח לפיקוח1
חוזרים1
שאלות ותשובות2
מכתבים4
טיוטות0
הוראות הדיווח לציבור עד ליום 31.12.20210
הוראות הדיווח לציבור עד ליום 30.9.20180
הוראות הדיווח לציבור עד ליום 30.9.20150
הערכת סיכונים לאומית
ממצאי הערכת הסיכונים הלאומית בתחום הלבנת הון פורסמו (בנובמבר 2017) ע"י הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.
הערכת הסיכונים הלאומית נועדה לסייע למגזר הציבורי והפרטי לזהות את סיכוני הלבנת ההון במדינה, להבין את הסיכון הפוטנציאלי של תופעות אלה למערכת הפיננסית ולביטחון הלאומי, להכיר את הפעולות הנדרשות להתמודדות עמן ולשמש בסיס לקביעת מדיניות וסדרי עדיפות בתחום מניעת הלבנת הון ומימון טרור. ההערכה בוצעה בהתאם להמלצות ארגון ה- FATF (Financial Action Task Force), המתווה סטנדרטים בינלאומיים על פיהם נדרשות מדינות לזהות ולהעריך את הסיכונים הפרטניים והייחודיים שלהן להלבנת הון ומימון טרור.
הערכת הסיכונים כוללת את הערכת הסיכונים של המערכת הבנקאית.
נוסח פומבי של הערכת סיכונים לאומית - 2017
נוסח פומבי של הערכת סיכוני הלבנת הון - המערכת הפיננסית - 2017