אבן הדרך האחרונה ביישום מתווה ה-EMV בה נדרשו להשלים את המעבר כל בתי העסק, כפי שהתווה נגיד בנק ישראל[1], הושלמה בסוף חודש יולי 2022 בהצלחה רבה. צעד זה מעמיד את ישראל בקו אחד עם המדינות המתקדמות בעולם, ומשדרג את תחום התשלומים המתקדמים והחדשניים אשר הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחוויית ביצוע העסקאות בבתי העסק בישראל.
ע"פ נתוני חברת שב"א, נכון לסוף חודש יולי 2022[2]:
- כ-98% ממסופי התשלום בישראל הוסבו למערכת ה-EMV[3]
- כ-88% מכלל העסקאות מבוצעות במערכת ה-EMV
- כ-65% מהעסקאות במערכת ה-EMV מבוצעות ב"תשלום חכם"[4]
- כ-81% מה"תשלומים החכמים" מבוצעים בעסקאות ללא מגע
מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל, מר עודד סלומי: "בתקופה קצרה מאוד, שוק התשלומים בכרטיסי חיוב בישראל שינה את פניו ומדינת ישראל ביצעה קפיצת דרך משמעותית בהתאמה לסטנדרטים הבינלאומיים ובקידום תשלומים מתקדמים. שינוי זה נעשה בשיתוף פעולה עם גורמים ושחקנים רבים, מקומיים ובינלאומיים והצלחת השלמת אבן הדרך השלישית הינה תודות למאמצים של גורמים רבים בשוק בהובלת ועדת כרטיסי חיוב.
בבנק ישראל אנו ממשיכים לקדם את מערך התשלומים לטובת כלכלת ישראל ואזרחיה. "
המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן: "עם סיום אבן הדרך ומעבר התשתית בשוק הישראלי לתקן ה-EMV הושלמה הכנת התשתית לכניסה של שירותי תשלום מתקדמים ונותני שירותי תשלום חדשים. אנו רואים כי המשק הישראלי מאמץ באופן מהיר טכנולוגיות חדשות ושירותים דיגיטליים חדשניים ואנו עם הפנים קדימה אל עבר מהלכים נוספים שיקדמו את המערכת הפיננסית בכלל והבנקאית בפרט לטובת כלל אזרחי המדינה."
[1] https://www.boi.org.il/he/NewsAndPublications/PressReleases/Pages/27-11-19.aspx
[2] מידע נוסף בנוגע להיקפי הטמעת ה-EMV בישראל נמצא באתר האינטרנט של חברת שב"א בקישור הבא
[3] חלק מצומצם מבתי העסק אשר החלו בתהליך המעבר ל-EMV, כ-2%, נתקלו במורכבות ביישום המעבר ועל מנת לסייע לאותם בתי עסק נקבעו מתווים ספציפיים להשלמת המעבר שלהם לתקן ה-EMV.
[4] תשלום חכם - עסקאות ללא מגע (Contactless) ועסקאות שבוצעו בנוכחות הכרטיס באמצעות שימוש באימות הלקוח, כגון קוד סודי.