תקציר:

אנו בוחנים את השפעתם של מדדים שונים לכישורים הקוגניטיביים של מורים למדעים—כגון תואר אקדמי מתקדם, ציון בגרות במתמטיקה, וציון החלק הכמותי של הבחינה הפסיכומטרית—על הישגיהם הלימודיים של תלמידיהם. באמצעות נתונים נהליים מפורטים על תלמידי כיתה י"ב ומוריהם לבגרות במקצועות המדעים בין השנים 2012 ל-2019, אנו מוצאים כי לכישורים הקוגניטיביים של המורים—ובעיקר לאלו הנמדדים באמצעות ציון הבגרות במתמטיקה—יש השפעה מובהקת וחיובית הן על הישגי התלמידים בטווח הקצר, כפי שמשתקף בציוני הבגרות שלהם במקצועות המדעים, והן על הישגיהם בטווח הארוך, כגון הסיכוי ללמוד באוניברסיטת מחקר והסיכוי לבחור בלימודי STEM (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה). נוסף על כך, נמצא כי מורים בעלי כישורים קוגניטיביים גבוהים יותר תורמים לשיפור משמעותי בהישגי התלמידים, במיוחד בקרב תלמידים בעלי יכולות גבוהות ובהתאם להתאמה מגדרית בין המורה לתלמיד.

מילות מפתח: מדיניות ממשלתית, תשואה לחינוך, השכלה גבוהה.

למאמר המלא (באנגלית) כקובץ PFD