מאמר זה בוחן את ההשפעה של תוכנית רכישת אגרות החוב התאגידיות )אג"ח קונצרניות( של בנק ישראל, שהחלה ביולי 2020 במהלך מגפת הקורונה. הניתוח מעלה כי ההכרזה על התוכנית הובילה לירידות משמעותיות במרווחי האשראי עבור כלל אגרות חוב, הן אלו הזכאיות להירכש במסגרת התוכנית והן אלו שלא, ובמיוחד עבור אגרות חוב בקבוצת הדירוג A , בעוד שלרכישות בפועל הייתה אמנם השפעה נוספת אך מוגבלת. בנוסף, התוכנית פתחה מחדש את השוק הראשוני להנפקות של איגרות חוב שאינן בדירוג השקעה. לבסוף, הכללת אגרות חוב שהונפקו על ידי בנקים מסחריים כזכאיות לרכישה במסגרת התוכנית, תכונה ייחודית של התוכנית בישראל, השפיעה באופן חיובי על היצע האשראי של הבנקים המסחריים. מחקר זה מספק תובנות חדשות על התערבויות של בנקים מרכזיים במהלך משברים פיננסיים ומציג ראיות חדשות לכלים חדשניים לניהול משברים שמטרתם לעודד אשראי בזמני מצוקה.

למאמר המלא באנגלית כקובץ PDF