בנק ישראל מודיע כי מספר רב של מועדוני צרכנות החלו לממש צעד[1] שנקט הבנק המרכזי בשנה שעברה, המאפשר לספקי הטכנולוגיה של המועדונים לתת ללקוחותיהם לממש הטבות בבתי עסק בפריסה רחבה דרך אותה תשתית שמאפשרת עסקאות בכרטיסי חיוב. צעד זה פתח מסלול טכנולוגי ועסקי אשר הניב סדרה של הטבות ללקוחות, כולל הטבות בחנויות ורשתות שונות. זאת, במיוחד בתקופה מורכבת זו בה הציבור מתמודד בין היתר עם אתגרים כלכליים.
השימוש בתשתית הקיימת מאפשר ליותר בתי עסק להשתתף בהטבות שמציעים מועדוני הצרכנות. כך בתי העסק מצליחים למשוך יותר לקוחות, להגדיל את מחזור המכירות, לחסוך עלויות הכרוכות בהקמת ותחזוקת תשתית ייחודית למימוש הטבות, לשפר תזרים מזומנים, ובמקרה של עסקים קטנים, לחזק את יכולתם להתחרות מול רשתות ובתי עסק גדולים.
מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל, עודד סלומי: "לאחר שהודענו על פתיחת הגישה של מועדוני צרכנות לתשתית קיימת, במערכת כרטיסי חיוב המופעלת על-ידי חברת שבא, אנו מציינים אבן דרך בה מספר רב של גורמים עסקיים מנגישים הטבות והתייעלות כלכלית עבור הצרכנים והעסקים. אני מברך על כך ומזמין גופים נוספים למנף את שינוי זה, שהובלנו."
[1] קישור להודעה לעיתונות אודות הצעד, באתר בנק ישראל: https://www.boi.org.il