הבוקר לקחו חלק המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, ומנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה, עודד סלומי, בכנס בנושא מעבר בין בנקים שערכה מס"ב בת"א. להלן ציטוטים נבחרים מתוך דבריהם.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן:

"רפורמת המעבר בין בנקים היא מהלך פרו צרכני שגובש מתוך התפיסה שהלקוח במרכז ומהווה בשורה מהפכנית לציבור הרחב. מאז עליית המערכת לאוויר, כ-60,000 לקוחות כבר עשו שימוש במערכת וכ- 40,000 עברו בנק בפועל. משמע, עשרות אלפי לקוחות הביעו אמון במערכת ומאות אלפי תנועות כבר נרשמו בה.

האתגר שעמד בפני המערכת הבנקאית ומס"ב היה לייצר פתרון הוליסטי להעברת הפעילות הפיננסית של הלקוחות תחת האילוצים התפעוליים, החוזיים והטכנולוגים הקיימים, וכל זאת בשבעה ימי עסקים ותוך שמירה על זכויות הלקוחות. ייחודו של פרויקט זה בא לידי ביטוי לא רק באופן בו הוא התמודד עם האתגרים הללו, בין היתר על ידי שילוב שירות ייחודי, כדוגמת שירות "עקוב אחרי", במטרה לאפשר את המשכיות הפעילות השוטפת של הלקוח, אלא גם בחשיבותו לתחרות במערכת הבנקאית בישראל, בכמות השותפים לו ובהיקף המשאבים שהושקעו בו.

הרפורמה מסייעת ללקוחות לשפר את תנאי ניהול החשבון ולעבור בנק באמצעות חוויית משתמש נוחה, שקופה וידידותית. המפקח הדגיש כי חיזוק כוחו של הלקוח והגברת התחרות בין הבנקים אינם באים לידי ביטוי בהכרח בהגדלת שיעורי המעבר בין הבנקים, מכיוון שלעיתים מתן אפשרות בחירה אמיתית וקלה ליישום ללקוח היא זאת שמחזקת את כוחו ומשפרת את התחרות. המערכת מהווה נדבך מרכזי נוסף בראיית הלקוח במרכז והעברת הכוח אליו, זאת בהמשך לרפורמות אחרות המקודמות במקביל על ידי בנק ישראל."

לדבריו המלאים של המפקח​

עודד סלומי, מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה:

"בנק ישראל מוביל בשנים האחרונות שינוי משמעותי בעולם התשלומים בישראל, על סוגיו השונים ומאפשר לשוק התשלומים לנוע לעבר קידמה, חדשנות ובכך לייצר סביבה תומכת תחרות פיננסית.

גם בעולם הצ'קים הובלנו תהליך פורץ דרך ברמה עולמית. לקוחה שמניידת חשבון מבנק לבנק בקליק יכולה להשתמש בפנקס הצ'קים שהונפק על ידי הבנק הישן. עם ניידות בקליק, הצ'קים יוצגו ישירות לחשבון בבנק החדש, בקלות וביעילות.

מהלך זה מצטרף למגוון מהלכים נוספים שאנו מקדמים בתחום הצ'קים והתאמתם לעידן הדיגיטלי: הפקדת צ'ק בסלולר, הפיכת הצ'ק לאמצעי תשלום דיגיטלי, ועוד."

המצגת אותה הציג עודד סלומי.​​​

​​