לצפייה בהודעה לחץ כאן

בתום הליך מכרז שהתקיים בבנק ישראל, תמונה גב' נועה ששינסקי-לביא לתפקיד ראש האגף החדש לפיקוח על מערכות התשלומים במחלקת מערכות תשלומים וסליקה.

 

הגברת ששינסקי-לביא החלה את עבודתה בבנק ישראל לפני כ-19 שנה, ושימשה במגוון תפקידים בתחום מערכות התשלומים, ביניהם לקחה חלק הקמת מערכת זה"ב (RTGS) בישראל והקמת והובלת תחום מדיניות מערך התשלומים תוך קידום לעמידתו בסטנדרטים בינלאומיים. בתפקידיה השונים צברה נועה ניסיון רב בתחומי מערכות  התשלומים וביניהם תחום הרגולציה והפיקוח על עולמות התשלום. בשנת 2013 מונתה נועה למנהלת יחידה הפיקוח על מערכות התשלומים אשר אחראית ליעילותן ויציבותן של מערכות התשלומים. במסגרת תפקידה זה הובילה להקמת תשתית הפיקוח על מערכות התשלומים, אימוץ סטנדרטים בינ"ל וקידום צעדים לפתיחת השוק לשחקנים חוץ-בנקאיים. נועה הובילה סדרה ארוכה של יוזמות ורפורמות, חלקן משפיעות עלינו ישירות כצרכנים ומעצבות את מערך התשלומים ברקע. לנועה תואר ראשון במשפטים, תואר שני במשפטים ותואר שני במנהל עסקים (MBA) אותו סיימה בהצטיינות - מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

למחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל תפקיד מהותי בעיצוב מערך התשלומים בשוק הפיננסי בישראל ולהטמעת שינויים המהירים בתחום התשלומים. מטרתו של האגף לפיקוח על מערכות התשלומים במחלקה הינו להבטיח את יעילותן ויציבותן של תשתיות השוק הפיננסי הפועלות בשוק הישראלי תוך איזון בין שמירה על יציבות התשתיות ואבטחת פעילותן התקינה לבין הצורך בקידום חדשנות המבוססת על טכנולוגיות חדשות וקידום אמצעי תשלום מתקדמים אשר יספקו הצעות ערך לציבור בישראל. במסגרת תפקידו, אגף הפיקוח יקבע את המדיניות והסטנדרטים לפעילותן של מערכות התשלומים; ייתן מענה לחסמים הקיימים בשוק בתחום התשלומים; יבחן את צרכי השוק תוך הנחייה למערכות ולמשתתפים בהן לתת מענה לצרכים אלו; הערכה וביקורת של מערכות התשלומים על מנת לוודא כי אלו עומדים במדיניות שנקבעה.

 

מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה, מר עודד סלומי: "בהקמת האגף החדש, בנק ישראל ממשיך להתאים את עצמו לסביבה משתנה ולשינויים הגדולים אותם עובר מערך התשלומים. אנו למדים מדוגמאות בעולם לפיהן תחום התשלומים מהווה דלת כניסה לשחקנים עסקיים חדשים לשירותים פיננסיים, ועל בסיסו, מפתחים ומציעים הצעות ערך נוספות. בהובלתה של נועה ששינסקי-לביא, אגף הפיקוח על מערכות התשלומים יוביל תהליכים אסטרטגיים בשוק אשר יפתחו את מערך התשלומים בישראל, יהפכו אותו ליעיל, מתקדם ומוביל ברמה בינ"ל ויאפשר הצעות ערך פיננסיות נוספות. אתגרים רבים עומדים בפני אגף הפיקוח, זאת לאור ההתפתחויות בארץ ובעולם בתחום התשלומים – כניסה של שחקנים, טכנולוגיות ואמצעי תשלום חדשים, אשר הציבור בישראל יהנה מהם בשנים הבאות. הידע הרב של נועה בתחום התשלומים, וההיכרות הרבה שצברה עם מגוון תחומי הפעילות בעולם התשלומים, יוסיפו ערך רב לעשייתה של נועה בתפקיד חשוב זה" .​​​