תקציר פרק ב':
·      ב-2016 צמח התוצר המקומי הגולמי ב-4%, גבוה בהרבה מהקצב ב-2015 (2.5%). בניכוי גורמים חד-פעמיים וזמניים עמד קצב הצמיחה על 3.7%, גבוה מהקצב ששרר בארבע השנים הקודמות  (כ-3%). לשיפור תרם בעיקר גידול בביקוש המקומי של משקי הבית.
·       השיפור הניכר שהחל ב-2015 בתנאי הסחר, ועמו הוזלות המחירים עקב התגברות התחרות במגזר הצרכני, הובילו לגידול משמעותי בהכנסה הריאלית במשק. גידול זה, לצד סביבת הריבית הנמוכה וחוסנו של שוק העבודה, הביאו השנה להתרחבות ניכרת ברבים מסעיפי הצריכה הפרטית – הן השוטפות (4.7%) והן של בני קיימא (20%). בלטה במיוחד העלייה ברכישת כלי רכב, וזו נבעה בחלקה מהקדמת רכישות עקב שינויים צפויים במיסוי.
·       התרחבות הביקוש המקומי השפיעה השנה גם על ההשקעה בנכסים קבועים, בעיקר בזכות הבנייה למגורים ובזכות רכישת כלי הרכב שביצעו חברות (בפרט חברות החכרה), ובמידה מסוימת גם הודות להשקעה במכונות וציוד בענפים המשרתים את השוק המקומי.
·       שיעור התעסוקה במשק הוסיף לעלות גם השנה, והתרבו הסימנים לכך ששוק העבודה נמצא בסביבת תעסוקה מלאה: שיעור האבטלה ירד לשפל של כמה עשורים; חלה עלייה מהירה בשיעור המשרות הפנויות  ובמספר השעות הממוצע לעובד; והתהפכה מגמת הירידה המתמשכת בעלות העבודה ליחידת תוצר.
·       הצמיחה המהירה בביקוש צמצמה השנה את העודף בכושר הייצור של המשק. צמצום זה, לצד השיפור בתנאי הסחר, העצימו את הכוחות שפועלים בשנים האחרונות לייסוף ריאלי, ולכן גדל נתח הביקוש המקומי שנותב ליבוא והעודף בחשבון השוטף פחת.
·       החולשה המרכזית בצמיחת המשק נעוצה ביצוא, שכן בארבע השנים האחרונות הוא צומח בקצב נמוך בהרבה מהקצב בעבר מפאת הדשדוש בסחר העולמי והייסוף בשער החליפין הריאלי.
·       בחינה אקונומטרית מחודשת מעלה כי לייסוף הריאלי יש השפעה שלילית ומובהקת על היצוא הכמותי, והיא מגיעה לשיא כעבור שנתיים.

לפרק המלא בנושא: הפעילות המצרפית: התוצר והתעסוקה