31.12.03 תיקונים לכללי הבנקאות בתחום השירות ללקוח מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל נמסר כי מחר (1/1/2004) ייכנס לתוקף החלק האחרון לתיקון לכללי הבנקאות (שירות ללקוח) (גילוי נאות ומסירת מסמכים), הכולל הרחבה ושיפור של הגילוי הנאות ומסירת המסמכים שמחויבים הבנקים לספק ללקוחות בתחום העמלות. את התיקון יזם בנק ישראל לאור תלונות שקיבל וניסיון שהצטבר בטיפול בלקוחות הבנקים. עיקר התיקון שנכנס לתוקפו היום מחייב את הבנקים להודיע על עלות שירות טרם ביצוע שירות - בסעיף זהנוספה הדרישה להודיע ולהחתים את הלקוח לפני ביצוע העסקה על עלות השירות ככל שזו ידועה לתאגיד הבנקאי בעת מתן השירות, בכתב או בע"פ בהתאם לערוצים השונים בהם ניתנים השירותים:
בשירות מתמשך-גם עמלה בגין ביטול שירות, לרבות עמלת מינימום הנגבית בגין הפסקת שירות לפני תום תקופה שבגינה שולמה העמלה. לגבי מספר פעולות חובת ההודעה ללקוח על עלות השירות טרם ביצועו הוחלה כבר ב-15/9/2003 והן: משיכת מזומנים בסניף העברה או הפקדה לבנק אחר דמי גביה בגין תשלום חשבון בדלפק טיפול במזומנים (בהפקדה, משיכה, פריטה) (למעט בתיבת שירות) עמלת חליפין קנית המחאת נוסעים מהלקוח מכירת המחאת נוסעים ללקוח תיקון זה הוא חלק מתיקון רחב שנכנס לתוקף בחלקו ב- 1/7/2003. הסעיפים שנכנסו לתוקף ב- 1/7/2003 הרחיבו את חובת הגילוי בנושא עמלות במספר תחומים:
|
תיקונים לכללי הבנקאות בתחום השירות ללקוח
תיקונים לכללי הבנקאות בתחום השירות ללקוח
31/12/2003