עדכונים ומידע מבנק ישראל בעקבות מבצע עם כלביא

בעקבות מבצע  'עם כלביא' ריכזנו עבורכם דף הכולל עדכונים ללקוחות המערכת הבנקאית, הודעות לתקשורת, הנחיות וצעדי בנק ישראל על מנת לסייע לכם לקבל את המידע הרלוונטי עבורכם בתקופה זו. 

ניתן להתעדכן בנוסף באתרי הבנקים על מנת לקבל את המידע עדכני , ולוודא שאתם מודעים לכל שינוי או עדכון שיכול להשפיע על חשבונכם או על השירותים שאתם מקבלים.

 

מידע ללקוחות המערכת הבנקאית

מוקדי שירות לציבור בתאגידים הבנקאיים

התאגיד הבנקאי

​מספר טלפון מוקד

מספר טלפון ייעודי לחירום

פועלים 2407*

מוקד חירום ללקוחות בארץ ובחו״ל: 5191*

מוקד ללקוחות השוהים בחו"ל: 0768012591

לאומי 5522* מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע: 5946*
מזרחי טפחות 8860* מוקד ללקוחות השוהים בחו"ל: 0768678884
דיסקונט  6111* מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל: 0768057000
הבינלאומי 3009* מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל: 035130084
אוצר החייל 3390*
פאג"י 3360*
יובנק 5234*
מסד 2448*
יהב 2616*

מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל: 2638*

ווטסאפ 0508002617

ירושלים  5727*, 076-8095111 מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל: 0768095100
מרכנתיל דיסקונט 3477* מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע: 0768060740
וואן זירו 8821*  
ישראכרט 6272* מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל: 036364257 ווטסאפ 0548947598
כאל + דיינרס 03-5726444 בווטסאפ 03-5725111 מוקד ללקוחות השוהים בחו"ל: 97235724801+
מקס 03-6178888 מוקד ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל: 036178800 ווטסאפ: 0547666611​​

*בנק ישראל אינו אחראי על המופיע בקישורים לאתרי הבנקים. קישורים אלו מוצגים לציבור לצורך הגברת המודעות ומיצוי זכויות ואין מדובר בייעוץ.

שאלות ותשובות

מוקדי השירות הטלפוני לציבור בכלל התאגידים הבנקאיים, זמינים ללקוחות.  

בשל המצב הוסיפו התאגידים הבנקאיים מוקדי חירום ללקוחות שביתם או רכושם נפגע וללקוחות השוהים בחו"ל.

לפירוט המוקדים בתאגידים הבנקאיים

התאגידים הבנקאיים הקימו מוקדי חירום ייעודים וחלקם אף מאפשרים פנייה בוואטסאפ.

לרשימת המוקדים ומוקדי החירום שהוקמו לטובת לקוחות ששוהים בחו"ל.

בשל המצב הביטחוני יתכן וחלק מסניפי הבנקים יהיו סגורים. לרשימת הסניפים הפתוחים, ניתן להתעדכן באתרי הבנקים וכן ברשימה זאת.

ניתן לפנות בכל שאלה למוקד הטלפוני של הבנק. בקישור רשימת הטלפונים של המוקדים הטלפונים ומוקדי החירום.

בנוסף, לבצע באתר האינטרנט של הבנק או באפליקציה של הבנק, כמעט כל פעולה וכן ליצור קשר עם התאגיד הבנקאי במגוון ערוצי תקשורת כגון: "כתוב לבנקאי" וואטסאפ. מידע אודות ערוצי ההתקשרות הזמינים מפורסם באתרי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.

בנק ישראל עוקב אחר מצב מערכת המזומנים במשק באופן שוטף וערוך לתת פתרונות מקומיים ומערכתיים ככל שיידרש. נכון להיום, מערך המכשירים האוטומטים למשיכת מזומן (כספומטים) פועל כסדרו, ללא תקלות מיוחדות.

ככל שבשל המצב המורכב יורגשו קשיים נקודתיים במקומות מסוימים ברחבי הארץ, שמקורם בתשתיות או במבנים שיפגעו (חשמל, דרכי גישה, סניפים וכדומה), בנק ישראל יפעל יחד עם המערכת הבנקאית לתת מענה לתקלות.

הצטרפות לשירותים הדיגיטלים תאפשר לקבל מידע און-ליין ולבצע פעולות באמצעות מגוון ערוצים כגון: טלפון; אתר האינטרנט; האפליקציה הבנקאית וללא צורך בהגעה לסניף.

באפשרותך להתקשר למוקד הבנק שלך ולבקש טלפונית להצטרף לשירותי בנקאות בתקשורת. ככל שהדבר יתאפשר, הבנק יצרף אותך לשירות ביצוע פעולות מרחוק.

יש לפנות לבנק או לחברת כרטיסי האשראי בבקשה להגדלת מסגרת האשראי. ניתן לעשות זאת באמצעות המוקדים הטלפוניים, בסניפים, או באמצעות אתר האינטרנט והאפליקציה.

חשוב לציין כי החלטות לגבי מתן אשראי וסיוע לעסקים ומשקי בית יהיו בהתאם להערכת הסיכונים של הבנק בכל מקרה לגופו.

אם בחשבון אין יתרה מספקת לכיבוד החיוב, ניתן להעביר כסף לחשבון באמצעות מערכת זה"ב שמאפשרת העברה מיידית של כספים. אם העברת הסכום החסר תבוצע עד שעתיים וחצי לפני סיום יום העסקים – השיק לא יחזור מסיבת היעדר כיסוי מספיק.

אם אין אפשרות לבצע העברת זה"ב, יש ליצור קשר טלפוני עם הבנק באמצעות המוקדים הטלפוניים של הבנקים, ולהסדיר מראש את המסגרת, או לבקש להגדילה ולו באופן זמני. כמו כן, ניתן  לפנות לאוחז בשיק (מי שמתכוון לפרוע אותו) ולבקש מממנו לעכב את הפקדת השיקים עד שהיתרה בחשבון תאפשר את כיבודו.

ככל שקיים חשש שפנקסי שיקים אבדו או נגנבו, יש להגיש תלונה למשטרה (ניתן גם דרך אתר האינטרנט), וכן לדווח באופן מידי לבנק ולבקש לבטל את פנקס השיקים שקיים חשש כי נגנב.

נבקש להבהיר כי הפיקוח על הבנקים מפקח על בנקים וחברות כרטיסי האשראי ומפקח על בנק הדואר רק בנושאים שנוגעים ליישום חוק שיקים ללא כיסוי. בנק הדואר מפוקח על ידי משרד התקשורת.

להלן קישור לדף הרלבנטי באתר האינטרנט של משרד התקשורת.

יש לפנות לבנק ו/או לחברת כרטיסי האשראי הספציפית על מנת להקפיא את הפעילות בחשבון. לפירוט המוקדים הטלפונים של הבנקים וחברות כרטיסי אשראי.

ככל שהשימוש לרעה התגלה בשעות הערב או בסוף שבוע, יש לפנות למוקד הביטחון כפי שמפורסם באתר האינטרנט של התאגיד הבנקאי.

דף זה עודכן לאחרונה בתאריך: 18/06/2025