תקציר:
אנו משתמשים בנתוני פאנל של מחירים רגילים המפורסמים על ידי חנויות מקוונות ופיזיות. אנו בוחנים את קשיחות המחירים ואת סנכרון המחירים הן בתוך והן בין הקמעונאים, במסחר מקוון ופיזי. התוצאות במחקר מצביעות על כך שראשית, לעלות הפיזית של התאמת מחירים יש השפעה חלשה, אם כי מובהקת סטטיסטית, על קשיחות המחירים. שנית, המחירים דומים יותר בתוך רשתות קמעונאיות מאשר בין רשתות קמעונאיות. שלישית, המחירים דומים יותר בין חנויות מקוונות מאשר בין חנויות פיזיות. עם זאת, סנכרון שינויי המחירים אינו גבוה יותר בין חנויות מקוונות מאשר בין חנויות פיזיות. רביעית, נמצא
שמידת סנכרון המחירים בין הרשתות מתואמת עם שיעור האינפלציה הכללי במשק. ממצא זה מדגיש את החשיבות של שמירה על יציבות המחירים, מכיוון שסנכרון גבוה מעלה סיכון להיווצרות תהליך אינפלציוני שמזין את עצמו כתוצאה מתגובת שרשרת בה הפירמות מעלות מחירים כתגובה לעליית המחירים של מתחריהן.
למאמר המלא כקובץ PDF באנגלית