עיקרי הדברים:
  • ניתוח זה בוחן את ההשפעה של עליית המחירים עליה הודיע ספק מוצרי מזון גדול בחודש פברואר 2024 , על המחירים ברשתות השיווק, תוך התמקדות בשאלה כיצד השפיעה עליית מחירים זו על תמחור מוצרים דומים שמשווקים כמותגים פרטיים של שתי רשתות שיווק קמעוניות.

  • ברוב המקרים, נותרו מחירי מוצרי המותגים הפרטיים ללא שינוי או שחלו בהם שינויים קלים בלבד. זאת, לעומת מוצרי המותג של ספק המזון אשר נטו להתייקר בשיעורים גבוהים יותר.

  • הניתוח מצביע על כך שהתחרות, שמתבטאת בזמינותם של מוצרים דומים במגוון מותגים ובפרט של מותגים פרטיים, יכולה לסייע בהפחתת ההשפעה של עליות מחירים מצד ספקי המזון הגדולים על הוצאות המזון הכוללות של הצרכנים.

למאמר המלא כקובץ PDF