עיקרי הדברים:
  • ניתוח זה בוחן את הקשר בין הציפיות לאינפלציה של משקי בית לבין נטייתם לצרוך, כפי שהוא בא לידי ביטוי בסקר אמון הצרכנים.
  • בדומה לתוצאות במחקרים דומים בעולם, לציפייה ליציבות ברמת המחירים מיתאם שלילי עם הערכת משק הבית כי זהו זמן טוב לצרוך ועם הנטייה שלהם לבצע רכישות גדולות. לשינוי בערך המספרי של האינפלציה הצפויה קיימת השפעה קטנה יחסית.
  • מהניתוח עולה, כי קיים קשר שלילי בין סביבת אינפלציה גבוהה (בפועל) ורמת ריבית גבוהה יותר, לבין ההערכה שזהו זמן מתאים לבצע רכישות גדולות.

    למאמר המלא כקובץ PDF