במטרה לתת מענה מיטבי וכולל לפניות של התושבים שפונו מבתיהם ולהמשיך בחיזוק הקשר עימם, יזם הפיקוח על הבנקים סדרת ביקורים של איגוד הבנקים וכלל נציגי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי במספר מוקדים מרכזיים שבהם יש ריכוז של תושבים שפונו מבתיהם: ים המלח, נתניה, ירושלים וטבריה. במסגרת זו, הוצגו לתושבים המפונים המתווים אותם גיבש בנק ישראל במטרה להקל על נטל האשראי העמלות, מתווים שאומצו על ידי המערכת הבנקאית וחברות כרטיסי אשראי. המתווים הוארכו בשלושה חודשים נוספים והורחבו לאוכלוסיות נוספות. (למידע על המתווים והתנאים המלאים בקישור).
מאז פרוץ המלחמה, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מעניקים לתושבים שפונו מבתיהם שירות באמצעות ביקורים במקומות השונים אליהם פונו, ומעניקים סיוע ללקוחות במציאת פתרונות לסוגיות הבנקאיות השונות שעולות נוכח המצב המורכב שנוצר. בנוסף לכך, נציגי היחידה לפניות הציבור של הפיקוח על הבנקים מבקרים בשטח ומסייעים במתן מענה לפניות שמתקבלות.
כחלק מסדרת הביקורים, המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי, ביקר באחד מהמתחמים בעיר ירושלים בהם שוכנו תושבים שפונו מבתיהם, שוחח עם התושבים כדי לשמוע את הצרכים השונים שעולים מהשטח וסקר את היערכות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי למתן שירות מרוכז למפונים שכולל, בין היתר, מידע אודות, מתן שירות בנקאי שוטף, מידע על כרטיסי חיוב, ההטבות וההקלות שגיבשו הבנקים וחברות כרטיסי האשראי ללקוחותיהם ועוד.
המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: " הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מייחס חשיבות רבה לחיזוק הקשר של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי עם תושבים שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה, ובמתן סיוע בנושאים בנקאיים שונים במטרה לאפשר רציפות בהמשך ההתנהלות הפיננסית לאוכלוסייה זו. הביקורים המרוכזים, המתקיימים במקביל לקשר הרציף של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי עם התושבים שפונו מבתיהם מיישובי הצפון והדרום, נועדו להקל על התושבים ולאפשר להם קבלת שירות כולל ומרוכז גם מהבנק בו הם מנהלים את הפעילות הבנקאית שלהם וגם מחברת כרטיסי האשראי. אנו ממשיכים לפעול כדי לוודא שהבנקים וחברות כרטיסי האשראי ימשיכו במתן שירותים פיננסיים חיוניים, תוך רגישות מוגברת לצורכי הלקוחות ולקשיים עמם הם מתמודדים".
מצורפת תמונה מהביקור. קרדיט: דוברות בנק ישראל.