לצפייה בהודעה זו כקובץ לחץ כאן

הפיקוח על הבנקים מזמין את הציבור להשתתף בהרצאות להגברת המודעות להתמודדות עם הונאות דיגיטליות

מר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים: "נוכח העלייה בניסיונות לביצוע הונאות דיגיטליות, שכוללות הונאות מתוחכמות ומגוונות יותר, במטרה להוציא במרמה כספים מהלקוחות, תוך מיקוד באוכלוסיות שונות כגון עולים חדשים ואזרחים ותיקים, אנו מגבירים את מאמצי ההסברה ומקדמים פעילות ארצית נרחבת שתסייע ללקוחות המערכת הבנקאית להתמודד עם ניסיונות ההונאה ותחדד את אופן ההתנהלות במקרים אלו. אני מזמין את הציבור לקחת חלק בפעילויות אלו ולרכוש כלים מתאימים להתמודדות עם תופעה זו".

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, באמצעות איגוד הבנקים והמערכת הבנקאית, מקיים מדי שנה פעילויות שונות להגברת המודעות הפיננסית של הציבור, ללא עלות, במטרה לצמצם את פערי המידע, להגביר את מודעות הציבור לזכויותיו ולסייע לו בהתנהלות מול הבנק המסחרי.

אנו קוראים לארגונים/עמותות/מתנ"סים/בתי דיור מוגן וכיו"ב בהם יש קהל יעד רלבנטי, המעוניינים לתאם הרצאה שתתקיים במהלך תקופת הפעילות וללא עלות, מוזמנים למלא את פרטיהם בקול קורא המצ"ב ולוודא כי קיימים ברשותם העזרים הנדרשים לקיום ההרצאה, כפי שמפורט במסמך. ההרשמה היא עד לתאריך 10.5.23.  

נוכח העובדה כי מאז סוף שנת 2021 ניכרת עלייה באירועי הונאת לקוחות באמצעים דיגיטליים, במטרה להוציא במרמה כספים מהלקוחות, תוך מיקוד באוכלוסיות שונות כגון עולים חדשים ואזרחים ותיקים, הוחלט כי פעילות ה"פורום להגברת המודעות הפיננסית", שמוביל הפיקוח על הבנקים וחברים בו נציגי המערכת הבנקאית ואיגוד הבנקים, תתמקד השנה בהתמודדות עם תופעת ההונאות הדיגיטליות ותעסוק, בין היתר, בסוגי הונאות דיגיטליות; איך מזהים ונזהרים משיטות הונאות דיגיטליות ומתחזים, מתי אסור ללחוץ על קישורים מסוכנים,  איך נכנסים בבטחה לחשבון הבנק, מידע על שיטות הונאה ייחודיות ליוצאי חבר העמים ועוד.

במסגרת זאת, בין התאריכים 4-15.6.2023 יתקיימו הרצאות פרונטליות ברחבי הארץ בריכוזי קהל בהם נמצאים העולים והאזרחים הוותיקים, במטרה לסייע לזהות את סוגי ההונאות הדיגיטליות הנפוצות ולרכוש כלים איך להיזהר מפניהן. בנוסף, יתקיימו גם הרצאות אינטרנטיות (webinar) לציבור הרחב, בשפות עברית, ערבית ורוסית. במקביל לפעילויות אלו, יתקיים גם קמפיין במדיות השונות ויוכנו חומרי הסברה רלוונטיים. 

להרשמה לחץ כאן