על מנת שבעת עליית מאגר נתוני האשראי לאוויר, בסוף 2018,  יהיו לשכות שיוכלו לתת את השירותים על פי החוק, בנק ישראל מפרסם כבר היום טיוטות להערות הציבור בדבר מדיניות רישוי ואופן הגשת בקשה לרישיון לשכת אשראי ורישיון לשכת מידע על עוסקים  

 
בעקבות חקיקת חוק נתוני אשראי התשע"ו-2016 בכנסת, פועל בנק ישראל להקמת מאגר מרכזי לשיתוף נתוני אשראי. על פי החוק בנק ישראל ימסור נתוני אשראי מהמאגר ללשכות אשראי לשימושים הקבועים בחוק, כגון דירוג אשראי, דוח אשראי או ייעוץ פיננסי ללקוחות. בנוסף, מוסדר בחוק שירות מידע על עוסקים.
על מנת שביום עליית המאגר לאוויר וכניסת החוק לתוקף יהיו לשכות שיוכלו לתת שירותים, נדרש כבר היום להסדיר את תהליך רישוי הלשכות ולהתחיל את הליכי הרישוי. על כן, בנק ישראל מפרסם היום טיוטות מסמכים המתייחסים למסגרת תהליך הרישוי ושלביו, הקריטריונים והעקרונות למתן הרישיון וטופס הבקשה לרישיון לרבות המסמכים הנלווים שיש לצרף לו. מטרת הפרסום, ליצור שקיפות לגבי תהליך רישוי לשכות, לעודד גופים להגיש בקשה לרישיון, וליצור דיאלוג מקדים באשר לאופן השתלבות לשכות האשראי ועבודתן עם המאגר שיוקם.
 
בנק ישראל מסר כי לשכות האשראי הן שחקן מרכזי ויש ביכולתן לתרום תרומה משמעותית להתפתחות התחרות בתחום האשראי הקמעונאי. בנק ישראל יפעל בשיתוף עם הלשכות שיקומו במטרה להשיג את מטרות החוק. אנו קוראים לכל הגופים המעוניינים להצטרף למגמה החדשה שמיצר חוק נתוני אשראי, לפנות אל בנק ישראל מוקדם ככל האפשר על מנת שנתחיל את תהליך הרישוי ובניית הלשכות לתועלת ולטובת משתמשי האשראי בכללותו והצרכן הישראלי בפרט. 
 

 

טיוטה להערות הציבור - טופס בקשה לרישיון לשכה והמסמכים הנלווים

טיוטה להערות הציבור - מסגרת תהליך רישוי לשכות ושלביו

טיוטה להערות הציבור - קריטריונים ועקרונות למתן רישיון שירות נתוני אשראי או רישיון שירות מידע על עוסקים