18.6.2006
 
מעקב הפיקוח על הבנקים אחר התקדמות ההערכות בנושא ניהול מסגרות האשראי:
 
עד סוף מאי 2006 הוסדרו מסגרות אשראי ל- 92% מחשבונות הלקוחות.  
שיעור ההסדרה הגבוה ביותר נמצא בבנק מזרחי-טפחות. עם זאת, למרות השיעור הגבוה שיעורי החריגות ממסגרות האשראי בבנק מזרחי-טפחות עדיין גבוהים. שיעור ההסדרה הנמוך ביותר נמצא בבנק דיסקונט. עם זאת, דווקא בבנק זה נמצאו שעורי החריגה הנמוכים ביותר ממסגרות האשראי.  
המפקח על הבנקים מתריע: "מיום 1.7.2006 לא יאפשרו הבנקים ללקוחותיהם לרשום צ'קים ולחייב את חשבונם תוך חריגה בחשבונותיהם. לקוחות שלא יערכו באופן זה, ימצאו עצמם במצוקה בעוד כשבועיים".  
הפיקוח על הבנקים ממשיך לעקוב אחר התקדמות ההיערכות של המערכת הבנקאית בנושא ניהול מסגרות אשראי בחשבונות עובר ושב .
נתוני חודש מאי מצביעים על התקדמות בתהליך הסדרת מסגרות האשראי בבנקים ורק ל 8% מכלל הלקוחות טרם הוסדרה מסגרת כלשהי. על פי הנתונים, מתוך 3.1 מליוני חשבונות העו"ש והחח"ד בחמשת הבנקים הגדולים, בהם נדרשת מסגרת אשראי (חשבונות שבהם הלקוחות עשויים לגלוש ליתרת חובה, אף כי לא בהכרח עושים זאת), הוסדרו מסגרות אשראי ל- 92% מהחשבונות, לעומת 87% בסוף חודש אפריל. ב- 63% נחתם הסכם למסגרת אשראי עם הלקוחות וב- 29% מהחשבונות הועמדה על ידי הבנקים מסגרת חד צדדית (גם בחשבונות אלו ישנה החובה להחתים את הלקוחות על הסכם מסגרת, וזאת לא יאוחר מיום 1.1.2007).
7% מהחשבונות הפרטיים התנהלו בחודש מאי ללא מסגרת אשראי, וכן 9% מחשבונות הלקוחות העסקיים הקטנים ו- 26% מחשבונות העסקים הגדולים.
יחד עם זאת ,שיעור החשבונות המתנהלים תוך חריגה ממסגרת האשראי, נותר גבוה מאד וכמעט ללא שינוי לעומת נתוני סוף אפריל – 22%.
מן הנתונים עולה כי שיעור ההסדרה הגבוה ביותר נמצא בבנק מזרחי-טפחות. עם זאת, למרות השיעור הגבוה שיעורי החריגות ממסגרות האשראי בבנק מזרחי-טפחות עדיין גבוהים. שיעור ההסדרה הנמוך ביותר נמצא בבנק דיסקונט. עם זאת, דווקא בבנק זה נמצאו שעורי החריגה הנמוכים ביותר ממסגרות האשראי.
יואב להמן, המפקח על הבנקים אמר היום: "שעורי החריגות הגבוהים מצביעים על כך שלקוחות הבנקים והבנקים אינם נערכים לניהול נכון של האשראי בחשבון העו"ש. אני מדגיש כי מיום 1.7.2006 לא תתאפשר פעילות בחשבון בנק תוך חריגה מהמסגרת. על לקוחות הבנקים והבנקים להפנים הוראה זו ולהתחיל לצרוך אשראי אך ורק בהתאם למסגרת שהוסכם עליה בינם לבין הבנק" עוד הזהיר המפקח כי לקוחות שלא יערכו באופן זה, ימצאו עצמם במצוקה בעוד כשבועיים.
להלן נתוני ההיערכות בחמשת הבנקים הגדולים:
 
סה"כ לקוחות הבנק לקוחות עסקיים לקוחות פרטיים  
גדולים קטנים
31.5.2006 30.4.2006 31.3.2006 31.5.2006 31.5.2006 31.5.2006
5,002 4,985 4,988 115 474 4,413 ס"כ מספר חשבונות (באלפים)
3,068 3,189 3,229 79 288 2,700 ס"כ מספר החשבונות בגינם נדרשת מסגרת אשראי (באלפים)
63% 58% 56% 54% 86% 61% שיעור החשבונות בגינם נחתמה מסגרת אשראי
29% 29% 30% 19% 4% 31% שיעור החשבונות בגינם הועמדה מסגרת חד צדדית *
8% 13% 14% 26% 9% 7% שיעור החשבונות בהם הלקוחות נדרשים להסדיר את מסגרת האשראי.
22% 23% 23% 37% 36% 20% שיעור החשבונות בהם קיימת חריגה מהמסגרת
 
* בחשבונות אלו רשאי הבנק להעמיד ללקוחות שאין להם הסכם מסגרת אשראי, מסגרת אשראי חד צדדית, וזאת עד ליום 1.1.2007 בלבד.