בעקבות חקיקת חוק נתוני אשראי, הוקמה בבנק ישראל מערכת לשיתוף נתוני אשראי, שהחלה לפעול ב-12 באפריל 2019. המערכת אוספת את נתוני האשראי ממקורות מידע שונים ומרכזת אותם באופן פשוט וברור, בין היתר על-מנת שלקוחות יוכלו לבצע סקר שוק בטרם ייטלו הלוואה. כעת יצא בנק ישראל בתכנית הסברה באמצעי המדיה השונים, שריכזה מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק, במטרה להגביר את מודעות הציבור לשימוש במערכת נתוני אשראי.

מנכ"לית בנק ישראל, גב' שולמית גרי: "מערכת נתוני אשראי שמה את הלקוח במרכז ומעבירה את הכוח לידיים של הלקוח. המערכת מסייעת ללקוח לעקוב אחר התנהלותו הפיננסית ומאפשרת לקבל הצעות ריבית מנותני אשראי שונים וכך לבחור את ההצעה הטובה ביותר. אני מזמינה את הציבור הרחב לבצע שימוש מושכל במערכת".

עד להקמת המערכת, נותני אשראי שונים לא יכלו לדעת מספיק על מוסר התשלומים של לקוחות שאינם מנהלים את הפעילות הפיננסית שלהם אצלם, ולכן היה קשה לנהל משא ומתן מולם. מאז עליית המערכת לאוויר קיימת אפשרות לשיתוף המידע עם נותני אשראי אחרים, בהסכמת הלקוח, כדי לקבל הצעות אשראי נוספות על בסיס מידע זה ובכך לשפר את מצבו. כל לקוח זכאי לפנות לבנק ישראל ולקבל בחינם פעם בשנה דוח אישי שמרכז את כל נתוני האשראי ששמורים עבורו במערכת.

למידע נרחב על מערכת נתוני אשראי ויתרונותיה היכנסו לאתר האינטרנט של המערכת, בכתובת: creditdata.org.il , חפשו "מערכת נתוני אשראי" או התקשרו למוקד הטלפוני 6194*.​