בנק ישראל מפרסם היום דו"ח על פעילות בנק ישראל בזווית התקשורתית וההסברה הכלכלית לציבור בשנת 2022. הדו"ח מרכז את מאות ההודעות לעיתונות שפרסם בנק ישראל בשנת 2022 גם לפי התפתחות הזמן וגם בחלוקה לנושאים כלכליים מרכזיים. אלו כוללים את נושאי המדיניות מוניטרית, עולם הבנקאות והאשראי, עולם התשלומים והדיגיטל, ייעוץ כלכלי לממשלה וכוללים גם את נאומי הנגיד ובכירים נוספים בבנק.

הדו"ח כולו הוא דיגיטלי וידידותי לקוראיו, שיוכלו ללחוץ על הקישור מכל הודעה ולגשת לדף הייעודי שלה באתר, עם מכלול הנתונים והאיורים הנלווים לה, וכן לצפות בנאומים, במצגות ובמסיבות העיתונאים בערוץ היוטיוב של הבנק.

את הדו"ח גיבש אגף הדוברות וההסברה הכלכלית במחלקת התקשורת, קשרי הקהילה והממשל בבנק ישראל.

מנהלת מחלקת תקשורת, קשרי קהילה וממשל, גב' נורית פלתר-איתן: "הנגשת פעילות הבנק, באמצעות הדו"ח, מייצרת תמונת מצב של כלכלת מדינת ישראל במקום אחד, ומאפשרת לצלול לעומק הסוגיות הכלכליות. מדובר במסמך המשקף את עשיית הדוברות המאומצת בשנת 2022."

דובר בנק ישראל, אורי ברזני: "אני מאמין שלמלאכת ההסברה הכלכלית חשיבות עצומה. היא מאפשרת לציבור ולשווקים להבין טוב יותר את צעדי בנק ישראל ומסייעת לבנק להשיג את יעדיו השונים. כאשר המודעות הציבורית עולה, האפקטיביות של הצעדים והרפורמות שאנו מובילים מתחזקת, זה נכון הן לצעדים המאקרו-כלכליים ובוודאי לאלו בעלי האופי הצרכני. כך בסופו של דבר האזרח והצרכן יוצאים נשכרים ויכולים לפעול בתבונה כלכלית גדולה יותר."

לצפייה בדוח המלא כקובץ PDF-

לחץ להורדת ה-PDF
לחץ להורדת ה-PDF